onsdag den 1. juni 2011

Farvevalg ...


Det er rigtig svært at vælge den rigtige farve, kender I det ?

Jeg har købt nye reoler til stuen, levering i går, og ville skynde mig at male væggen bagved i mandags, så skal resten males i pinsen.

Farven skulle være lys, ikke hvid, men hen mod det grå/beige.
I forretningen valgte jeg ud fra en stor planche, men da den kom på væggen var den alt for gul og tørrede ikke lysere op.
Jeg prøvede at blande lidt sort i på en lille prøve (det er de to farveklatter), de er så for mørke, men noget i den retning ... det var mandag aften.
Ned i forretningen tirsdag morgen med bøtten, fik den tonet og så hjem og male inden reolen skulle monteres.
Så billedet ses fra højre: den oprindelige, den gule og den gråbeige ... den er lysere nu hvor den er tørret op.


Se, det er noget af reolen, på den nymalede væg.
Den sidste sektion skulle leveres med udskæring i bagtykket, men desværre var det skåret forkert, så den kan ikke komme helt ind til væggen og en ny kommer først i uge 25-26 ... lidt øv, heldigvis var det ikke mig,der havde tegnet forkert.

Så fik jeg lavet mine bukser færdige i aftes, de har ligget længe og blot ventet på øverste kant ... så nu hygger jeg mig i dem, mens jeg morgenblogger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar