lørdag den 21. januar 2012

spændende weekend ...

Jeg er heldig, at jeg på mit arbejde på Trapholt, pt. har mulighed for at hjælpe til med opsætning af næste udstilling, sammen med min kollega Sara.

Icon dressed
Icon Dressed er et frontalt sammenstød mellem velkendte "systemer". 14 forskellige modeikoniske kvindedragter fra 1800 og frem til i dag er udformet i "nulret" kraftpapir med tryk af udvalgte planter fra det danske botaniske opslagsværk "Flora Danica".

BODYWRAPPInc.
60 jakkesæt i farvestrålende emballager fra Asien, USA og Europa. Den bærende krop bliver til en "genstand" pakket ind i kulørte emballager fra konsumverdenens multinationale masseproduktion.

Kunstneren Anette Meyer står bag begge udstillinger og både Sara og jeg synes det er utrolig spændende at være hjælpere, at være med  til at stille mannequiner op, hænge jakkesæt op mm. ... 
Vi har foreløbig knoklet i 3 dage og vi fortsætter i morgen og mandag ...

Dukkerne her skal jo ikke stå og fryse resten af vinteren, så i morgen får de tøj på ...


Suits´ene taler for sig selv, man bliver i godt humør ...

3 kommentarer:

  1. Det lyder som en sjov og interessant udstilling. Den må jeg hellere ud at se. Skal du mon til Fredericia på lørdag til krea træf?

    SvarSlet
  2. Det bliver bare SÅ flot, og ja jeg kommer på lørdag, glæder mig til at se jer alle sammen ...

    SvarSlet
  3. Lyder som en meget spændende udstilling :0)

    SvarSlet