lørdag den 8. marts 2014

Åh, weekend ...

Hvor har jeg glædet mig ...
mest fordi jeg ikke skulle på kursus, jeg er super-glad for at lære nyt, men to dage, hvor der ikke skal fyldes ny viden i min lille hjerne, er det rene balsam.

I morges drog jeg så til Randers Regnskov med min fotoklub, her tog Brian Rasmussen i mod os (han har tidligere holdt foredrag i fotoklubben), orienterede os om stedets opbygning, gav tips omkring fotografering i glaskuplerne, og så gik vi på opdagelse.
Frydede os over flotte fugle, store flyvende hunde, søde lemurer, fisk, slanger, og bladskærermyrer mm.





Hvis nogen havde fortalt mig, at man kunne stå og se på bladskærermyrer i 10-15 minutter, havde jeg troet, at det var en lille "lyv" - deres arbejdsiver var betagende. 
De skar et lille stykke blad af og slæbte det ca. 15-20 meter hen til deres bo. Behøver jeg at fortælle at de alle er hunner ...

En super hyggelig dag, sluttede med hjemmelavet pizza til aften og siden lidt broderi.





5 kommentarer:

  1. Så kan jeg bedre forstkvaliteten på dine billeder Pia, det lyder rigtigt hyggeligt med en fotoklub. Det ser også ud til at der er masser af motiver at forevige i Randers regnskov.

    SvarSlet
    Svar
    1. JA det var en fin dag i regnskoven, varmt og fugtigt var det også ... ja, fotoklubbens medlemmer har lært mig meget

      Slet
  2. Der skal selvfølgelig stå forstå kvaliteten.

    SvarSlet
  3. Tænk at have en fotoklub. Det kunne jeg godt blive en smule misundelig over.....
    Og selvfølgelig er de flittige myrer hunner. Det var endda 8. marts ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er så godt, og jeg glæder mig hver gang vi skal mødes ...

      Slet