tirsdag den 3. december 2013

Julepynt ...

Jeg har ikke meget pynt, og i år har jeg samlet noget i små tableauer, så det virker endnu mere enkelt.
Et par af mine engle samlet enkeltvis fra rejser og forskellige lande gennem de senere år har plads på en hylde


Mine tre gamle nisser fra barndommen, har her selskab af andre nisser og endnu en engel, står på et gammelt rustfrit fad på et lille bord og ved siden af sidder et par store strikkede nisser i gammel stil.



Julegåsen her fik jeg af min far, da jeg var med ham på Strøget og se juleudstilling
 (i ´64, uha,det er længe siden)



Endelig et par grene, på lærke-grenen hænger kniblede  julehjerter, -stjerner og -nisser. Den har holdt fra sidste år, ganske vist mistede den et par sidegrene en dag lille Sigurd kravlede rundt og undersøgte, hvad det var mormor havde på gulvet.


2 kommentarer:

  1. Sikke noget skønt julepynt. Især englene, hvor er de søde!

    SvarSlet
  2. Tak, jeg nyder også hvert år at mindes, hvor hvert enkelt stykke er fra. Englene er købt i Prag ...

    SvarSlet