tirsdag den 3. september 2013

Læst - og hørt og - oplevet



"Shantaram" er en omfangsrig og hæsblæsende historie om en australsk forbryder, der flygter fra fængslet og havner i Bombay i Indien. Her finder han et andet liv, en anden virkelighed og en anden måde at være menneske på.

Den har været mit læsestof HELE sommeren, den har ikke været til at ligge med, en tung sag på 850 sider, men jeg har nydt hver eneste gang jeg kunne sætte mig med den og leve med i hovedpersonens liv i Bombay.

I bilen har så lyttet til noget helt andet ...


Utæmmet liv er blevet til, ved at Jeanette Walls udspurgte mor Rosemary om hendes barndom og satte den sammen med de mange historier, hun selv som barn har hørt om sin seje farverige mormor.
Mormor Lily starter i en jordhuse i Texas, dog med ung pige i "huset" ... den har været helt anderledes hyggelig og morsom.

Søndag havde jeg stand på et loppemarked, ikke før prøvet, og ikke nogen succes ... Måske tror jeg også der var flere sælgere end der var gæster :)
Jeg fik ikke solgt meget, så nu er skåle, glas og duge lagt væk, og noget pakket til genbrug.



Noget tøj bl.a. denne nederdel af Isabell Kristensen er sat til salg ...


Men der var søde deltagere og et fint kagebord ...


1 kommentar:

  1. Det er ikke altid nemt med salg til loppemarked. Men hyggeligt:)

    Jeg har hørt Glasslottet, så måske skulle jeg også høre efterfølgeren. Jeg mangler lydbog lige nu.

    SvarSlet