lørdag den 7. september 2013

Mislykket ...

Mislykket, næsten fra starten. Jeg startede på en poncho til jul, købte garn i samråd med erfaren dame, det skulle bare være en let opgave til TV og pasning af familien sidste jul.
Lækkert mohair garn og det gik hurtigt, men da det første stykke var strikket havde jeg en fornemmelse af, at det ville gå galt, så lysten forsvandt, og det var ikke tit det kom frem fra kurven.
Så - i sidste uge endelig, men som tænkt, den var alt for stor - håndvask blev prøvet uden resultat, så i går røg den i vaskemaskinen og filtede fint sammen og jeg troede den var blevet SÅ fin ...

Men det er den ikke ... den er stiv og falder ikke til over skuldrene.

Det skal lige tilføjes at jeg ikke kunne trævle garnet op, for det prøvede jeg, sådan ca. midtvejs.


Modellen er den samme som jeg brugte til denne, og den er bare blevet et hit hos mig.


Nu skal lørdag nydes, udendørs med kamera over skulderen ...

2 kommentarer:

  1. Æv hvor ærgerligt, måske kan den få nyt liv som the eller kaffehætte? Mohair skulle være lettere at trævle op efter en tur i fryseren, men har ikke selv prøvet

    SvarSlet
  2. Tja ... Måske ...
    Det med fryseren har jeg aldrig hørt, forhåbentlig kommer jeg ikke ud for men det, men jeg vil huske det, er jeg sikker på.
    Jeg tror den skal helt væk, den duer ikke i mit hjem ... Og ville som beklædning være en kontrast til al det sorte .

    SvarSlet